''O günde (kıyamette) peygamberlerin velilerin ve müminlerin yüzleri apaydınlıktır. Rablerine orada hiçbir engel olmaksızın bakıcıdırlar'' (el-İnsân, 75/22-23) .
"O kâfirler o gün Rablerini görmekten mahrumdur." [Mutaffifin 15]
"Gökteki şu ayı nasıl net görüyorsanız, [siz müminler Cennette] Rabbinizi, böyle açıkça göreceksiniz". [Buhari, Müslim, İbni Mace, Tirmizi, Ebu Davud, Nesai, İ. Ahmed, İbni Huzeyme, İbni Hibban]
Ehli sünnet bu manada Allah'ın apaçık görüleceğini görüleceğini kabul eder.
Şia ise bu görünmenin kalp gözü ile olacağını dünya gözü anlamında bir görme olmayacağını savunur.
Delil:
Yukarıdaki ayetlerin zahirini alarak tefsir edersek, o zaman Allah-u Teala'ya haşa el, ayak, taht vs. farz etmemiz gerekir, bir çok ayette bu gibi şeyler Allah'a isnad edilmiştir ki hiçbir müfessir bunların zahirinin kastedildiğini söylememiştir.Ayetlerden zahiri manalar çıkmaz.
Yukarıdaki ayetlerin zahirini alarak tefsir edersek, o zaman Allah-u Teala'ya haşa el, ayak, taht vs. farz etmemiz gerekir, bir çok ayette bu gibi şeyler Allah'a isnad edilmiştir ki hiçbir müfessir bunların zahirinin kastedildiğini söylememiştir.Ayetlerden zahiri manalar çıkmaz.